Prietenul adevarat la nevoie se cunoaste

Cred ca pentru oricine dintre noi e important sa aiba un prieten pe care sa se poata baza. Prietenul acesta insa il gasesti foarte greu. Fie il ai de mic, din copilarie de la gradinita, sau scoala, fie l-ai gasit la maturitate si sti ca te poti baza pe el. Nu vorbesc despre acel prieten care te cauta din an in pasti, ci despre acela de care daca ai nevoie la 3 dimineata de el, ajunge la tine fara sa puna nici o intrebare. Din pacate insa astfel de prieteni sunt tot mai greu de gasit.
 
La un moment dat credeam ca am avut si eu astfel de prieteni, insa din pacate, eu am fost cea care se trezea la 3 dimineata si nu invers. Viata poate fi foarte gri uneori, iar daca nu ai nici prieteni devine oarecum neagra. E important sa ai pe cineva alturi caruia sa ii poti impartasi din probleme tale, cu care sa te sfatuiesti, sau cu care sa poti iesi in oras. Cand esti mic, nu iti dai seama ce inseamna cu adevarat prietenie, insa odata ajuns la maturitate, realizezi cat de important este acest aspect in viata ta.
Uneori prietenii dispar, pur si simplu, fara nici o explicatie, fara nici un cuvant, ca si cand nici nu au fost candva langa tine. Alti raman langa tine, pana la batranete, si isi amintesc impreuna despre betiile din tinerete, despre tineretea lor, sau pur si simplu povestesc despre batranetea lor. E frumos sa poti povesti despre vremurile frumoase, alaturi de cineva  care te cunoaste de mic.
 
Prietenul adevarat la nevoie se cunoaste. Proverbul acesta imi aminteste de lectia pe care am invata-o la scoala, cu cei doi prieteni si ursul. In acel moment toata lumea a ras, insa cu siguranta azi, nici unul dintre noi, nu ar vrea sa se regaseasca in acea poveste.