CARE SUNT PILONII PROGRAMARII NEURO-LINGVISTICE (NLP) SI CAT DE IMPORTANTI SUNT EI?

Primul lucru pe care trebuie sa-l intelegem este ca NLP (Programarea Neuro-Lingvistica) implica patru lucruri, bazele sau pilonii Programarii Neuro-Lingvistice (NLP): Raportul – Cum iti construiesti o relatie cu altii si cu tine insuti este probabil cel mai important „cadou” pe care NLP-ul ti-l poate da. Tinand cont de ritmul in care oamenii lucreaza si isi traiesc viata, o lectie importanta in privinta relatiilor este cum poti sa spui „Nu!” la toate solicitarile legate de timpul personal si cu toate astea sa-ti pastrezi prieteniile si relatiile profesionale. De aceea, raportul este cel mai important dintre pilonii Programarii Neuro-Lingvistice (NLP).

Constientizarea senzoriala – Ati remarcat vreodata cat de diferite sunt culorile, sunetele, mirosurile atunci cand pasiti in casa altcuiva? Intocmai ca Sherlock Holmes, incepi sa iti dai seama ca lumea si experienta ta in raport cu ea este mult mai bogata odata ce esti atent la toate simturile tale. Perceptia senzoriala este deosebit de puternica si poate fi folosita in favoarea ta, pentru depasirea obstacolelor din viata de zi cu zi. Constientizarea ei este esentiala si de aceea se afla printre pilonii Programarii Neuro-Lingvistice. Gandirea in directia rezultatelor precise – Desi suna pompos, gandirea in directia rezultatelor precise presupune ceva foarte simplu: sa te gandesti la ce vrei sa obtii si sa nu ramai captiv in trecut si intr-un mod de gandire predominant negativ. Aceasta abordare te va ajuta sa iei deciziile potrivite in momentele esentiale si sa faci cele mai bune alegeri, oricand, oriunde. Flexibilitatea comportamentala – Se refera la descoperirea unei modalitati de a face ceva diferit in momentul in care abordarea prezenta a unei probleme nu da roade. Flexibilitatea este cheia practicii NLP.

CUM SE REFLECTA APLICABILITATEA PILONILOR NLP IN REALITATEA COTIDIANA? In practica, pilonii Programarii Neuro-Lingvistice (NLP) actioneaza impreuna pentru a-ti asigura reusita oricarei actiuni pe care vrei sa o efectuezi. Sa luam un exemplu: Ai comandat un soft pentru a tine o evidenta a contactelor si datelor sensibile ale acestora. La un moment dat softul nu mai merge. Suni la producator si esti redirectionat spre departamentul Relatii Clienti. Prima data trebuie sa interactionezi cu cei de la Relatii Clienti si sa iti creezi o relatie cordiala cu ei ca sa te ajute (Raport). Apoi sa te folosesti de auz ca sa fii atent la ce spun consultantii si sa dai raspunsul potrivit (Constientizarea senzoriala). Trebuie sa fii foarte clar ce urmaresti prin plangerea ta (Gandirea in directia rezultatelor precise) si intr-un final sa fii flexibil in comportament si sa iei in considerare diferite optiuni pentru a scapa din impas (Flexibilitate comportamentala). Echipa NLPDiscovery va poate directiona spre o buna intelegere a acestor notiuni prin cursuri si seminarii de calitate despre care puteti afla mai multe pe www.NLPDiscovery.ro. Orice intrebari aveti, le puteti adresa pe www.facebook.com/NLPDiscovery.